La Opera "Carmen" de Georges Bizet, con letra de Henri Meilhac y Ludovic Halévy se desarrolla en Sevilla y está basada en la novela de Prosper Merimée del mismo nombre que recrea el campo andaluz y la Sevilla a principio del siglo XIX.
En Sevilla que somos muy dados a poner una estatua, una calle, una plaza o una glorieta a cualquier personaje de reconocimiento social, político o cultural, también nos hemos acordado de personajes de ficción que dieron renombre a nuestra ciudad.
Frente a la Puerta del Príncipe de la Real Maestranza, en el lugar según la historia en la que fue asesinada la gitana Carmen, se erigió un monumento a este personaje fatal nacido de la pluma de un escritor francés y basado en una historia contada a éste por la Condesa de Montijo en 1830.
Muchos años después, en 1973, Sevilla le rindió tributo a la ópera de Bizet con este monumento realizado en bronce por el escultor Sebastián Santos Rojas.
The Opera "Carmen" of Georges Bizet, with letter of Henri Meilhac and Ludovic Halévy, develops in Seville and is based on Prosper Merimée's novel of the same name that recreates the Andalusian society and the Seville city to beginning of the 19th century.
In Seville that we put a statue, a street or a square to any personage of social, political or cultural recognition, also we have remembered of prominent figures of fiction that gave renown to our city.
Opposite to the Door of the Prince of the Royal Maestranza Bullring, in the place according to the history in which was murdered the gypsy Carmen, a monument was raised to this fatal personage born of the pen of a writer French and based on a history counted to this one by the Countess of Montijo in 1830.
Many years later, in 1973, Seville was grateful to Bizet's opera with this monument realized in bronze by the sculptor Sebastián Santos Rojas.
Very interesting monument and very interesting story.
ResponderEliminar