martes, 14 de junio de 2011

El túnel del Gurugú.



En el parque de María Luisa, a la sombra de cientos de árboles de diferentes especies y procedencias, hay un pequeño montículo.
A este promontorio, que es el punto más elevado de nuestra capital, se le dio el nombre de monte Gurugú, en honor a su homónimo africano que es el punto más elevado de la península de Tres Forcas donde está situada la ciudad española de Melilla.
El Monte Gurugú sevillano apenas es una pequeña elevación de unas decenas de metros a la que se accede por una escalera pedregosa desde la que se divisa gran parte del parque.
Tiene una cascada de agua que desemboca en un minúsculo estanque, dando todo el grupo una sensación de bosque paradisíaco.
Bajo dicho monte existe un estrecho túnel bajo el que pasaba, en la ya lejana Exposición iberoamericana de 1929, un pequeño tren que hacía las delicias de niños y mayores.
.
In Maria Luisa's park, under the shade of hundreds of trees of different species and origins, there is a small mound. 
To this promontory, which is the highest point of our capital, was given the name of Mount Gurugú, in honor to the African homonym mount that is the highest point of the peninsula of Three Forcas where the Spanish city of Melilla is placed.
The Sevillian Mount Gurugú scarcely is a small elevation of a few dozens of meters to which one accedes for a stony stairs from which great part of the park is viewed.
It has a water waterfall that ends in a minuscule lake, giving the whole group a sensation of paradisiac forest.
Under the above mentioned mount, a narrow tunnel exists that, in the already far 1929 Latin-American Exhibition, one small train passed through.

3 comentarios:

  1. It looks like an idyllic landscape to rest and to enjoy it

    ResponderEliminar
  2. A train? A couple of bicycles is possible. Oh, sorry, it was a century ago.

    ResponderEliminar